Hvordan bruke GoStudyIt

Alt du trenger å gjøre er å opprette en profil på startsiden, deretter er du i gang. I søkefeltet i headingen kan du enkelt søke opp din by eventuelt din skole hvis den er opprettet. Hvis det ikke er opprettet en skole (campus), kan du, etter å ha søkt opp byen din, kan du opprette en Campus derfra.

heading

Deretter kan du enkelt skrive inn velkomsttekst, bytte banner og logo, importere eller organisere brukerne som er knyttet til din skole og endre deres status som kan være «subscriber» (leserettigheter), «Campus teacher» (rettigheter til å opprette kurs) eller «Campus admin» (alle rettigheter) eller opprette klasser (faculties) og kurs. Du kan også opprette undergrupper til faculties slik at du til enhver tid har mulighet til å legge til nye fagområder eller inndelinger slik du som lærer ønsker.
 Campus settings
Kursenes synlighet er delt inn i 3 ulike typer synlighet
  1. Synlig bare for inviterte
  2. synlig bare for medlemmer av campus
  3. synlig for alle på Internett

New campus course

Det er to måter å opprette konto på, nummer 1 er elever som ikke har egen e-postadresse. Disse importeres fra «Edit members» via en CSV-fil (excelfil lagret som CSV) med celleoverskriftene fornavn- etternavn – brukernavn – passord. Disse brukerne kan ta over kontoen i sin egen «settings» settings slik at de når de slutter på skolen fortsatt kan ha kontoen på GoStudyIt. Den andre måten å gjøre det på er å la elevene/lærerne opprette egne kontoer med sin e-postadresse. Deretter må elevene/lærerne søke opp Campus og velge «join campus» join campus for å kunne delta på kursene.
For å delta på et kurs og kunne levere inn «assigment» må elevene enten velge «subscribe» subscribe eller at admin på skolen velger å legge dem inn i kurset.
Alle brukerne kan søke opp venner ved å skrive navnet til en annen bruker i søkefeltet oppe og invitere dem eller trykke på invite. På den måten styrer brukerne hvem som kan få se hans publiserte innhold.
All form for lærerstyrt undervisning skal skje fra Campus, her kan læreren legge inn fagstoff og og oppgaver, bygge inn digitale nettressurser. Oppgavene må ha en dato for innlevering og kan være i to forskjellige former «multiple choice» eller «essay» I en innlevering kan elevene legge ved digitalt innhold (url) eller legge ved filer av alle formater. Elevene velger om svarene er synlige for alle eller om de er private. Innleveringer vil ligge to steder i faget og på han som leverte innleveringen sin egen strøm.
 assignment
Elevenes notater skrives på elevens strøm og er hans egen eiendom. Her kan eleven organisere notatene i et archive. Eleven kan se på venners offentlige innhold og velge å dele dette. Da vil eleven få disse notatene på sin strøm og kan arkivere dem slik de vil. På den måten får eleven tilgang til et bredt speker av notater som kan og bør kunne forsterke elevens læringsutbytte.
kontakter
Lykke til med gostudyit.com
Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s