Deling (for lærere)

Mattesnakk

Har du noen gang hatt en undervisningstime du er spesielt fornøyd med? Fortalte du dine kolleger om denne, delte undervisningsopplegget på skolen eller la dette ut på et sosialt nettsted?

Selv er jeg alt for dårlig til dette. Jeg føler ofte at jeg har hatt gode undervisningstimer, oppdaget gode læringsressurser og gjennomført oppgaver som elevene både har likt og lært mye av. Likevel blir det ikke så mye deling av dette som jeg ønsker. Manglende tid er selvfølgelig en medvirkende årsak, men hovedsaklig tror jeg lærere er generelt dårlige til å dele med hverandre. Jeg tror det er alt for mange av oss som enten er redde for at det vi har laget ikke er godt nok for andre, eller at vi ikke ønsker å dele det vi har sittet i timesvis for å forberede. Må det virkelig være slik?

Mulighetene til å dele er enorme. Vi har selvfølgelig mulighet…

View original post 246 more words

Legg igjen en kommentar

